Firmaprofilering
– kendskab giver kunder
Når alle konkurrenterne oversvømmer deres hjemmesider og sociale medier med billeder fra deres mobiltelefoner, kræver din firmaprofilering en ekstra indsats for at du blive bemærket af kunderne.
Ofte bliver en firmaprofilerings-opgave lavet som en samlet pakke, hvor vi laver en opdatering af stort set hele virksomhedens mediebibliotek, i hvert fald den del, der ligger ud over deciderede produktfotos.
Det kan forekomme som en stor mundfuld og en overdreven omkostning at skifte hele mediebiblioteket ud, men virkeligheden er, at ingenting står stille ret længe. Virksomheder skifter kurs, nye tiltag taler til nye kunder, visuelle trends skifter, og der kommer hele tiden nye krav til den online tilstedeværelse.
Det betyder, at et mediebibliotek, som ikke er blevet løbende opdateret, ikke nødvendigvis passer til det indtryk, virksomheden gerne vil give sine potentielle kunder. Det bliver et problem, hvis du hver måned bruger tusindvis af kroner på at drive besøgende ind på virksomhedens hjemmeside eller på sociale medier – så kan det ikke nytte, at de mødes med et udtryk, der var moderne for 5 år siden.
Det handler om teamwork
Jeg har hjulpet mange virksomheder med at finde lige netop deres nye identitet, ofte i et tæt parløb med virksomhedens egne markedsføringsmedarbejdere, eller sammen med eksterne partnere i form af reklame- eller webbureauer. I andre tilfælde har virksomheden allerede haft en klar identitet, og jeg har primært skulle være opmærksom på at ramme det udtryk, den eksisterende firmaprofilering allerede har. Det sker som regel igen i meget tæt samarbejde med markedsføringsafdelingen og de eksterne partnere.
I begge tilfælde er opgaven den samme: Virksomheden skal have et “ansigt”, som giver potentielle og eksisterende kunder en solid fornemmelse af, hvem de arbejder sammen med – noget, der bliver mere og mere vigtigt i takt med, at flere og flere kunder møder virksomhederne for første gang på internettet i en eller anden form.
Det er selvsagt svært at sætte en omtrentlig pris på en firmaprofilering på denne måde – det afhænger meget af, hvor mange billeder, der er brug for, og om opgaven kan løses på en enkel lokation, eller vi skal på en tur rundt til forskellige afdelinger eller arbejdspladser.
En tommelfingerregel vil være omkring 8.000 kr. for en dags optagelser med en grundlæggende redigering af ca. 80 færdige billeder. Decideret retouchering kommer oven i denne pris, og det samme gælder produktion af færdige videoer. Giv mig et ring, så vil jeg meget gerne hjælpe med et mere specifikt overslag, helt uforpligtende.
Kontakt
Brug for hjælp? Spørgsmål til en opgave. Behov for lidt sparring? Lyst til en kop kaffe og lidt inspiration? Kom glad – jeg hjælper rigtig gerne!
Kontor
Vestergade 32
6622 Bække
Studie
Dalbygade 40H
6000 Kolding