Tips, tricks og gode råd

Firmaprofilering – planlægning og forberedelse

Firmaprofilering – planlægning og forberedelse

De fleste virksomheder oplever på et tidspunkt et behov for at få lavet billeder, som skal bruges til at fortælle den lidt mere generelle historie om virksomheden, dens produkter og services. Disse billeder kræver måske lidt mere planlægning og forberedelse, end de fleste umiddelbart forventer, og vi starter med noget som kan synes banalt, menLæs mere omFirmaprofilering – planlægning og forberedelse[…]

Portrætfoto – personlighed, tøj og farver, part 2

Portrætfoto – personlighed, tøj og farver, part 2

Et portræt er på mange måder en nådesløs affære, fordi pludselig har man tid til at lægge mærke til alle de småting, man ikke tænker over, når man hurtigt suser forbi spejlet på vej ud af døren, og derfor kan det måske være lidt af en udfordring at blive konfronteret med tidens tand (siger fotografen,Læs mere omPortrætfoto – personlighed, tøj og farver, part 2[…]

Gratis billeder kan koste dig mange penge!

Gratis billeder kan koste dig mange penge!

Det kan være rigtig fristende at anvende billeder fra mange af de gratis billeddatabaser, der efterhånden er dukket op på internettet, specielt fordi der gøres rigtig meget ud af at fortælle, at billederne må bruges til kommercielle formål og ændres helt uden restriktioner. Læser man teksten grundigt og får alt det ”med småt” med fremgårLæs mere omGratis billeder kan koste dig mange penge![…]

Portrætfoto – personlighed, tøj og farver, part 1

Portrætfoto – personlighed, tøj og farver, part 1

  Når du vælger tøj til et portræt, må du gerne være en lille bitte smule konservativ og afdæmpet i din smag, og sørg endelig for at tøjet er NYSTRØGET! Et portræt skal naturligvis være af den person, du er til daglig, men det er altså stadig en dårlig idé at stille i en krøllet,Læs mere omPortrætfoto – personlighed, tøj og farver, part 1[…]

Portrætfoto – valg af lokation, part 2

Portrætfoto – valg af lokation, part 2

  I de tilfælde hvor virksomheden vælger at lade deres lokaler være baggrunden for medarbejdernes portrætter (f.eks. et kontorlandskab eller en produktionshal), er det pinedød nødvendigt at man nøje planlægger, hvor og hvordan billederne skal tages. I praksis har man selvfølgelig de samme udfordringer omkring lyset som nævnt i “Valg af lokation – part 1“,Læs mere omPortrætfoto – valg af lokation, part 2[…]

Portrætfoto – valg af lokation, part 1

Portrætfoto – valg af lokation, part 1

Et portrætfoto taget i et lokale i en virksomhed bør altid planlægges omhyggeligt, også selvom der er tale om et helt simpelt halvportræt på en ensfarvet baggrund – i modsat fald kan man senere komme til at stå med nogle irriterende småproblemer, som kunne have været undgået. Husk på, at det næsten helt sikkert bliverLæs mere omPortrætfoto – valg af lokation, part 1[…]

Koster jeres markedsføring jer kunder?

Koster jeres markedsføring jer kunder?

  Sæt ansigt på virksomheden Efter en periode med næsten 10 års krise er troværdighed og pålidelighed blevet afgørende faktorer, når kunderne omhyggeligt og forsigtigt vælger nye partnere og leverandører, og det kræver noget helt særligt at skabe sig et hul i markedet i den barske B2B-verden. Én af de allerførste faktorer er spørgsmålet om,Læs mere omKoster jeres markedsføring jer kunder?[…]

Firmaprofilering – eventfotos, portrætter og lovgivning

Firmaprofilering – eventfotos, portrætter og lovgivning

Ved fotografering i forbindelse med f.eks. produktlanceringer, kundedage, jubilæer og lignende, skal man være opmærksom på, at der er nogle ret strikse begrænsninger på, hvilken type billeder der kan offentliggøres på internettet, uden at komme i klammeri med persondata-lovgivningen. Hvis der er tale om et portræt i lovens forstand, må billedet som udgangspunkt ikke offentliggøresLæs mere omFirmaprofilering – eventfotos, portrætter og lovgivning[…]